CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, January 16, 2011

Layan sorang2...(part 1)

semalam aku klr umah dlm tghri pukul 1230 mcm tu la lebih kurang...aku kna bwk kete aku jmpa doc sblm sakitnya merebak dan sekaligus akan menyebabkan aku pun sakit huhuhu....
sebelum tu aku gi ATM dulu nk keluarkan duit sb doc kete aku tu servis nya mahal bebeno hehehee...
dh terlanjur singgah ATM tu aku singgah dulu isi perut yg dri paginya belum diisi....yelah cmana nak isi...celik je mata terus uruskan rumahtangga dulu...basuh kain (baju2 keje aku x cuci dgn mesinbasuh!), basuh kasut sekolah anak lagi....mandi & siapkan anak lagi (yg baby jer..yg kakak dh pandai buat sendiri), susukan baby dan tidurkan dia dulu..tup2 hari pun dh tghhari...
aku singgah makan breakfast (w/pun dh masuk waktu lunch masa tu!) kat OLDTOWN WHITE COFFEE sb kopitiam ni sebelah ATM tu jer...(saja jer aku gi ATM yg ni sb mmg niat aku nak singgah makan hahaha...)....aku keluar sorang2 jek hri ni...My Hubby dok umah masak & jaga anak2 (bukan aku yg paksa dia dok umah ok!...) dia prefer dok umah dri keluar melilau cam aku ni..hehehee...
kat OLDTOWN tu aku mkn nasi lemak rendang ayam dgn teh ais...layan jer sorang2...masa aku dtg tu tmpt tu tak lah sibuk sngt...so aku pun tak lah rasa cam pelik jer makan sorang2 kat situ....sebenarnya aku dah lama teringin nak makan nasi lemak kat situ...tapi nasi lemak rendang dia tak ada telur rebus...patah sekejap selera aku...ye lah selalu kalau kita beli nasi lemak telur tu kan wajib ada melainkan kalau kita yg suruh org jual tu tak payah letak kan??? kat OLDTOWN tu nasi lemak biasa je yg ada telur rebus...kedekut betul la dorang ni!!!!!!!....
lps makan terus je menuju ke klinik kete...sebenarnya kete aku tu dah lama tak tukar minyak hitam....ada lah dlm errrr...lebih 5 bulan lah rasanya....lps tu tukar dia punya timing belt sekali....masa nak tukar timing belt tu rupanya aku kna tunggu punyalah lama dlm 3-4 jam camtu hahaha...mau berakar vontot aku kalau duduk kat situ..
doc : kakak..tukar timing belt aaa 3 1/2 jam baru siap...
aku : ya ka??? lamanya...
doc : ya la...u pegi jusco dulu la...
aku : haaaaa????? pegi jusco seberang sana???
doc : ya la...mau tunggu banyak lama la...pegi la jalan kasi eksesais sikit..
doc : nanti siap saya kasi talipon...nanti dia orang test itu kereta kita ambik sama awak dekat jusco...

aduiyaii..jauh tu aku nak menapak pergi jusco tu...nak jalan sorang2 tepi hiway ni satu hal...nak naik tangga jambatan nk lintas hiway ni dua hal pulak....adusssss memang berpeluh lah ketiak!!!!!!!!
nampak memanglah dekat je sebab lokasi ni berdepan each other dan dipisahkan oleh hiway LEKAS ni je!!!!!!!! nak berjalan ke jambatan tu yang jauh sikit....ishhhh tak pasal2 aku kena eksesais bak kata doc kete tu...lepas perut aku kenyang pulak tu....dah rasa aku bernapas dari mulut ke mulut je bila nak turun tangga jambatan tu!!!!!!!!!apa pun aku redah je la...drpada aku dok situ cam orang tak sihat baik aku jamu mata kat jusco hehehe....layan jer sorang2...
sampai jusco...aku terus call My Hubby....

aku : bang lambat lagi la siap...dlm 3 1/2 jam lagi...
MH : ok la...(haiiii...tak de nada terkejut pun???)
aku : ni kat jusco ni...ingat nk tngk wayang la...
MH : ok...balik nanti beli daun sup ye...
aku : lambat lah....nak beli jugak ke??
MH : beli je lah!!!!!!!!!
aku : tengok dulu lah...

tititititit...tu bunyi talian diputuskan...hahahhaa...bukan talian hayat aku ye...yg sebelah sana yg diputuskan dulu!!!!!!!!!!aku kalau boleh nak merapu lagi!!!!!!!hikhikhik..

apa yang berlaku kat jusco??? kita tunggu ye.........

0 comments: