CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, July 7, 2009

Doa untuk anak....

SELAMAT HARI LAHIR TIKAH......


Selamat Hari Lahir yang ke-3 tahun...buat Nur Atikah Binti Adam...pada 05-07-2009 semoga Allah panjangkan umur, disihatkan tubuh badan, dimurahkan rezeki, ditetapkan iman, diberi kecerdasan akal fikiran untuk anak ku, supaya bila besar nanti dpt beramal dan beribadat kepada Allah.....amin...



Doa untuk anak ku....

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang,
Ya Allah, sampaikan selawat kepada Rasulullah dan keluarganya,

Ya Allah, Kau jadikan anakku orang-orang yang baik dan bertakwa yang punya pandangan dan pendengaran, yang taat kepada-Mu, yang mencintai dan setia kepada kekasih-Mu, yang memusuhi dan membenci musuh-musuh-Mu.
Ya Allah, melalui mereka kukuhkan anggota badanku, luruskan punggungku, banyakkan bilanganku, indahkan kehadiranku, hidupkan sebutanku, cukupkan aku ketika aku tiada, bantulah keperluanku, jadikan mereka mencintaiku, mendekatiku, menyayangiku, taat dan tidak membantahku, tidak derhaka menentangku dan tidak berbuat salah kepadaku.
Bantulah aku untuk memelihara mereka, mendidik mereka dan berbuat baik kepada mereka dari sisi-Mu anugerahkan kepadaku anak-anak dan jadikan mereka kebaikan bagiku, jadikan mereka pembantuku untuk memperoleh apa yang kuminta dari-Mu.
Ya Allah, anugerahkan padaku permintaanku, cukupkan bagiku keperluanku, janganlah Kau tolak doaku kerana Engkau telah berjanji akan mengabulkannya. Jangan hambat doaku kerana atas perintah-Mulah aku berdoa. Tenteramkan aku pada kebaikan, baik di dunia dan akhirat, yang aku lupa atau ingat, yang tertutup dan terlihat, yang tersembunyi atau nampak. Tempatkan aku bersama orang-orang soleh yang berdoa pada-Mu bersama mereka yang Kau kabulkan doanya ketika berdoa pada-Mu, bersama mereka yang Kau redhai ketika bertawakal pada-Mu.
Ya Allah, berikan padaku semua itu dengan petunjuk dan rahmat-Mu, lindungi aku dari api neraka, anugerahkan pada saudaraku, muslimin dan muslimat apa yang aku minta dari-Mu, bagiku dan anak-anakku di dunia dan di akhirat. Sesungguhnya Engkau Maha Dekat, Yang Maha Menjawab doa, Yang Maha Mendengar, Maha Mengetahui Maha Pengampun, Maha Pemaaf, Maha Pengasih, Maha Penyayang. Dan berikan pada kami apa yang terbaik di dunia dan di akhirat dan lindungi kami dari siksa api neraka....

Rabbij’alnî muqîmash shalâti wa min dzurriyyatî, Rabbanâ wa taqabbal du’â’. Rabbanaghfirlî wa li-wâlidayya wa lil-mu’minîna yawma yaqûmul hisâb.

Ya Tuhaku, jadikan aku dan keturunanku orang-orang yang tetap mendirikan solat; ya Tuhan kami terimalah doaku.Ya Tuhan kami, ampuni aku dan kedua orang tuaku serta orang-orang mukmin pada hari terja-dinya hisab (hari kiamat).

1 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

hapie besday tikah..auntie harap tikah dapat membanggakan mummy dan ayah tikah satu hari nanti..jadi budak baik ye sayang....